четвер, 19 березня 2020 р.

Ігрова корекція «Попереду в нас п’ятий клас»



Тема заняття.
 Ігрова корекція
«Попереду в нас п’ятий клас»

  Мета: зменшення впливу стресогенних факторів пов’язаних із переходом до середньої ланки та підвищення рівня розвитку пізнавальних процесів, саморегуляції; формування позитивної навчальної мотивації, робота над розвитком дрібної моторики руки.
Завдання:
  1. Розширювати можливості школярів, формувати в них необхідні знання, вміння та навички для підвищення результативності шкільної діяльності.
2. Формувати позитивну навчальну мотивацію;
3. Сприяти адаптації четвертокласників до школи II ступеня.
Засоби корекції: ігри, вправи, бесіди.
Форма роботи:групова
Обладнання: плакати, роздатковий матеріал, кольорові олівці або фломастери, ручка, папір, стікери.
Хід заняття
І. 1. Привітання долоньками навхрест говорячи фразу «Я твій друг, і ти мій друг - разом веселіше».
2. Привітання гостей.
- Зеленіє древній пень
Ми вітаємо Вас
Добрий день! (З рази).
3. Налаштування       на заняття. Вправа «Сонечко»
  Діти встаючи із-за парт, піднімають руки до сонечка і підводяться навшпиньки, тягнуться до нього, насолоджуються теплими промінчиками. Сонечко дарує кожному по веселому грайливому зайчику, який вони притуляють до грудей і випромінює світло.

II. Міні-повідомлення психолога.
     Дорогі діти! Ось уже через декілька місяців ви помандруєте тернистою дорогою у наступний...
- Який клас діти?
- П'ятий (відповідають діти).
   Збираючись «дорогою в п'ятий клас» нам потрібно буде взяти із собою багаж з важливими речами - а це ті якості та риси характеру, які допоможуть нам подолати певні труднощі на своєму шляху до знань.
    Отож, сьогодні ми пограємось у гру, яка називається «Попереду в нас 5-й клас» (психолог кріпить плакат).
    Але для того, щоб нам приступити до цієї гри, ми повинні обговорити і прийняти правила.
    Правила пропонує психолог і вивішує на видному місці.
Правила:
1. Добровільність і активність.
2. Бути доброзичливим у ставленні до інших.
3. Тут і зараз.
4. Правило піднятої руки.
  4. А зараз, почнемо мандрувати нашою дорогою, але щоб нам було весело і цікаво, як ви думаєте, що ж потрібно взяти з собою, яку важливу характеристику?
Відповідь: хороший настрій.
   Дуже часто ми чуємо: у нього «хороший» настрій - як ви це розумієте? (це коли добре, зручно і тепло, коли ми усміхаємось і в нас все добре).
   Тож давайте спробуємо на нашій дорозі відправити «хороший настрій».
Учень прикріплює сонечко на плакаті.
   Наше сонечко буде символом добра, житгя та радісного дня.
  Мандруючи дорогою ми зустрічаємось з ось цим деревом - це дуб. Діти, а що він нам символізує?
Діти, могутність, силу та міцність знань.

     - Знову прикріпимо на дуб листочки. Повз нього дорогою ідуть сотні діточок і багато він знає, чув та бачив.
Але гляньте, тут є дупло. А хто б там міг жити?
Діти (сова).
Яка вона? (Мудра).
Діти кріплять сову як знак мудрості.
Сова нам підготувала наступні завдання:

1.Розшифруй приспів 'я:


Повний колос до землі гнеться, а пустий у гору пнеться.
Яку рису ви проявили, виконуючи ці завдання?
Діти (розум, і клеять листочок

2.Цікаві задачі від сови.
   На ґанку гралися 5 мишенят. Згодом прибігла кішка. Скільки стало всіх на ґанку? (одна кішка, мишенята втекли).

   Бабуся зв'язала онукам на зиму шарфи і рукавички. Всього вона зв'язала 3 шарфи і 6 рукавичок. Скільки онуків у бабусі? (троє)

    У коня дві праві ноги, дві ліві ноги, дві задні та дві передні. Скільки ніг разом? (4 ноги).

   Ведмедик Вінні любить мед. На день народження він приготував 5 бочок меду. Коли в гості до нього прийшов кролик і п'ятачок, то вони принесли ще по одній бочці меду. Скільки бочок меду стало у Вінні. (о, бо він все з'їдає)

   Діти, що вам допомогло розв'язати задачі? (пам'ять, мислення) - приклеїмо листочки на дуб.

  Діти, ще яку якість ви проявили (кмітливість) - прикріпимо хмаринку.

5. Рухлива гра «Відправ листа» (Уявний).

     Всі діти беруться за руки і стають в коло, один посеред кола повинен перехопити лист. Той хто відправляє, стискає-сусідові руки і хто останній, до кого підійшов лист, піднімає руку і каже: «я отримав», і знову відправляє, а інший перехоплює і якщо вдалося, міняються місцями
- Учень кріпить м'яч, як символ спритності, швидкості


    Листочки (аркуші паперу в математику) - на уважність, зосередженість, старанність.
    Інструкція: від крапочки за моєю командою почали: 1 вниз, 1 праворуч, 1 вниз, 2 праворуч, 3 вниз, 1 ліворуч, 2 вгору, 1 ліворуч, 2 вниз, 1 ліворуч, 5 вниз, З ліворуч, 1 вгору, 1 праворуч, 3 вгору, 1 ліворуч, 1 вгору, 3 ліворуч, 5 вниз, З ліворуч, 1 вгору, 1 праворуч, 3 вгору, 1 ліворуч, 1 вгору, 1 ліворуч, 4 вгору, 1
вліво, 1 вгору, 1 ліворуч, 3  вниз, 2 ліворуч, 1 вниз, 1 вправо, 5 вгору, 1 праворуч, 1 вгору, 1 праворуч, 1 вгору, 1 праворуч, 2 вгору, 3 вправо, 2 вниз, 1 праворуч, 1 вниз, 1 ліворуч, Івниз, і з'єднати з крапкою та домалювати око.
(учні кріплять слона, як уважність)
Зі скриньки діти дістають розрізані навпіл квіточки, метелики. Рухаючись знаходять собі пару. В парах розмальовують метелики і квіточки не розмовляючи один з одним, щоб вони були однакові.
-         Чи легко було виконувати?
-         Як самі ви працювали?
-         Діти кріплять на плакаті свої метелики, квіти, домальовують стебло.
-         Коли ви працювали разом то яку якість, рису характеру проявили (дружба, фантазія, старанність).
Діти, ми вже близько до п'ятого класу, хто ж на вас там чекає? (інші вчителі, новий класний керівник). Давайте ми складемо «Побажання майбутньому вчителю» (діти пишуть на липких стікерах і кріплять на плакаті.
                      Побажання


  - здорова                                    - добра                                        - красива

- ніжна                                       
- ласкава
                                      - привітна

- лагідна
                                   - терпляча                                   - щаслива

- смілива
                                  - розуміюча                                - розумна

  - весела                               - молода                              - найкраща


Підсумок
Будемо сподіватись діти, що наші побажання будуть здійснюватись у майбутньому. Але давайте згадаємо, що нам вдалося зібрати у нашу валізу, багаж (діти роблять висновок разом з психологом, потім стають вколо і говорять один одному приємні речі).
Психолог починає: «Я бажаю тобі гарно вчитись...» (будь старанним, допитливим, допомагай іншим, будь відмінником, будь впевненим у собі, будь слухняним, будь упевненим в собі, будь спостережливим, будь працьовитим, будь вірним другом...)
Психолог: «Діти, я вам дякую за гарні відповіді та за активність на занятті».
Всі разом прощаються: «щиро кажемо вам ДОПОБАЧЕННЯ!»

Немає коментарів:

Дописати коментар