Тема заняття.
Ігрова корекція
«Попереду в нас
п’ятий клас»
Мета:
зменшення впливу стресогенних факторів пов’язаних із переходом до середньої
ланки та підвищення рівня розвитку пізнавальних процесів, саморегуляції;
формування позитивної навчальної мотивації, робота над розвитком дрібної
моторики руки.
Завдання:
1. Розширювати можливості школярів, формувати
в них необхідні знання, вміння та навички для підвищення результативності
шкільної діяльності.
2. Формувати
позитивну навчальну мотивацію;
3. Сприяти
адаптації четвертокласників до школи II ступеня.
Засоби корекції:
ігри, вправи, бесіди.
Форма роботи:групова
Обладнання: плакати,
роздатковий матеріал, кольорові олівці або фломастери, ручка, папір, стікери.
Хід заняття
І. 1. Привітання долоньками навхрест
говорячи фразу «Я твій друг, і ти мій друг - разом веселіше».
2. Привітання
гостей.
- Зеленіє древній
пень
Ми вітаємо Вас
Добрий день! (З
рази).
3. Налаштування на
заняття. Вправа «Сонечко»
Діти встаючи із-за парт, піднімають руки до
сонечка і підводяться навшпиньки, тягнуться до нього, насолоджуються теплими
промінчиками. Сонечко дарує кожному по веселому грайливому зайчику, який вони
притуляють до грудей і випромінює світло.
II.
Міні-повідомлення психолога.
Дорогі діти! Ось
уже через декілька місяців ви помандруєте тернистою дорогою у наступний...
- Який клас діти?
- П'ятий
(відповідають діти).
Збираючись «дорогою в п'ятий клас» нам
потрібно буде взяти із собою багаж з важливими речами - а це ті якості та риси
характеру, які допоможуть нам подолати певні труднощі на своєму шляху до знань.
Отож, сьогодні ми
пограємось у гру, яка називається «Попереду в нас 5-й клас» (психолог кріпить
плакат).
Але для того, щоб нам
приступити до цієї гри, ми повинні обговорити і прийняти правила.
Правила пропонує психолог
і вивішує на видному місці.
Правила:
1. Добровільність
і активність.
2. Бути
доброзичливим у ставленні до інших.
3. Тут
і зараз.
4. Правило
піднятої руки.
4.
А зараз, почнемо мандрувати нашою дорогою, але щоб нам було весело і цікаво, як
ви думаєте, що ж потрібно взяти з собою, яку важливу характеристику?
Відповідь: хороший
настрій.
Дуже часто ми чуємо: у
нього «хороший» настрій - як ви це розумієте? (це коли добре, зручно і тепло, коли ми усміхаємось і в
нас все добре).
Тож давайте спробуємо на
нашій дорозі відправити «хороший настрій».
Учень прикріплює
сонечко на плакаті.
Наше сонечко буде
символом добра, житгя та радісного дня.
Мандруючи дорогою ми
зустрічаємось з ось цим деревом - це дуб. Діти, а що він нам символізує?
Діти, могутність,
силу та міцність знань.
- Знову прикріпимо на дуб листочки. Повз
нього дорогою ідуть сотні діточок і багато він знає, чув та бачив.
Але гляньте, тут є
дупло. А хто б там міг жити?
Діти (сова).
Яка вона? (Мудра).
Діти кріплять сову
як знак мудрості.
Сова нам
підготувала наступні завдання:
1.Розшифруй приспів 'я:
Повний колос до
землі гнеться, а пустий у гору пнеться.
Яку рису ви
проявили, виконуючи ці завдання?
Діти (розум, і
клеять листочок
2.Цікаві задачі від сови.
На ґанку гралися 5
мишенят. Згодом прибігла кішка. Скільки стало всіх на ґанку? (одна кішка,
мишенята втекли).
Бабуся зв'язала онукам на
зиму шарфи і рукавички. Всього вона зв'язала 3 шарфи і 6 рукавичок. Скільки
онуків у бабусі? (троє)
У коня дві праві ноги,
дві ліві ноги, дві задні та дві передні. Скільки ніг разом? (4 ноги).
Ведмедик Вінні любить
мед. На день народження він приготував 5 бочок меду. Коли в гості до нього
прийшов кролик і п'ятачок, то вони принесли ще по одній бочці меду. Скільки
бочок меду стало у Вінні. (о, бо він все з'їдає)
Діти, що вам допомогло
розв'язати задачі? (пам'ять, мислення) - приклеїмо листочки на дуб.
Діти, ще яку якість ви
проявили (кмітливість) - прикріпимо хмаринку.
Всі діти беруться
за руки і стають в коло, один посеред кола повинен перехопити лист. Той хто
відправляє, стискає-сусідові руки і хто останній, до кого підійшов лист,
піднімає руку і каже: «я отримав», і знову відправляє, а інший перехоплює і
якщо вдалося, міняються місцями
- Учень кріпить
м'яч, як символ спритності, швидкості
Листочки (аркуші паперу в
математику) - на уважність, зосередженість, старанність.
Інструкція: від крапочки за моєю командою
почали: 1 вниз, 1 праворуч, 1 вниз, 2 праворуч, 3 вниз, 1 ліворуч, 2 вгору, 1
ліворуч, 2 вниз, 1 ліворуч, 5 вниз, З ліворуч, 1 вгору, 1 праворуч, 3 вгору, 1
ліворуч, 1 вгору, 3 ліворуч, 5 вниз, З ліворуч, 1 вгору, 1 праворуч, 3 вгору, 1
ліворуч, 1 вгору, 1 ліворуч, 4 вгору, 1
вліво, 1 вгору, 1
ліворуч, 3 вниз, 2 ліворуч, 1 вниз, 1
вправо, 5 вгору, 1 праворуч, 1 вгору, 1 праворуч, 1 вгору, 1 праворуч, 2 вгору,
3 вправо, 2 вниз, 1 праворуч, 1 вниз, 1 ліворуч, Івниз, і з'єднати з крапкою та
домалювати око.
(учні кріплять
слона, як уважність)
Зі скриньки діти дістають розрізані навпіл квіточки,
метелики. Рухаючись знаходять собі пару. В парах розмальовують метелики і
квіточки не розмовляючи один з одним, щоб вони були однакові.
-
Чи легко було виконувати?
-
Як самі ви працювали?
-
Діти кріплять на плакаті свої метелики, квіти,
домальовують стебло.
-
Коли ви працювали разом то яку якість, рису характеру
проявили (дружба, фантазія, старанність).
Діти, ми вже близько до п'ятого класу, хто ж на вас
там чекає? (інші вчителі, новий класний керівник). Давайте ми складемо
«Побажання майбутньому вчителю» (діти пишуть на липких стікерах і кріплять на
плакаті.
Побажання
- здорова -
добра
- красива
- ніжна
|
- ласкава
|
- привітна
- лагідна
|
- терпляча - щаслива
- смілива
|
- розуміюча - розумна
-
весела -
молода -
найкраща
Підсумок
Будемо сподіватись діти, що наші побажання будуть
здійснюватись у майбутньому. Але давайте згадаємо, що нам вдалося зібрати у
нашу валізу, багаж (діти роблять висновок разом з психологом, потім стають
вколо і говорять один одному приємні речі).
Психолог починає: «Я бажаю тобі гарно вчитись...» (будь старанним, допитливим,
допомагай іншим, будь відмінником, будь впевненим у собі, будь слухняним, будь
упевненим в собі, будь спостережливим, будь працьовитим, будь вірним другом...)
Психолог:
«Діти, я вам дякую за гарні відповіді та за активність на занятті».
Всі разом
прощаються: «щиро кажемо вам ДОПОБАЧЕННЯ!»
Немає коментарів:
Дописати коментар