ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ ПЕДАГОГІВ ТА БАТЬКІВ
Форми
взаємодії педагогів та батьків - це різноманітність організації їх суспільної
діяльності та спілкування.
Батьківські збори — одна із основних форм роботи з батьками. На них
обговорюються проблеми життя класного та батьківського колективів. Класний
керівник керує діяльністю батьків в процесі його підготовки. Збори не
повинні зводитися до монологу вчителя. Це — взаємообмін думками, ідеями,
суспільний пошук. Тематика зборів може бути
різноманітною: "Ми — одна сім'я"; "Про добро та милосердя";
"Вчимося спілкуватися"; "Психологічний клімат у
колективі" та ін.
Особливе піклування у педагогів викликає взаємодія
батьків з дітьми: як заохотити батьків до виховної діяльності у класі,
підвищити їх роль у вихованні дитини. З цією метою класний керівник організує
спеціальні зустрічі батьків з дітьми, проводить конференції - міркування, збори
"Роль батька у вихованні дітей" та ін. Багато виховних закладів обліком сучасних вимог істотно урізноманітнили
саму форму проведення батьківських
зборів. Збори можуть проходити у формі "круглого столу", тематичної
дискусії самих батьків з запрошенням спеціалістів, у яких зацікавлена родина,
консультації із спеціалістами та ін.
Батьківський лекторій, "Університет
педагогічних знань" сприяють підвищенню
педагогічної культури батьків, їх
психолого-педагогічної компетентності у родинному вихованні, виробленні єдиних підходів.
Тематичні конференції з обміну досвідом виховання дітей (на всіх рівнях). Така форма викликає запізнений інтерес,
привертає увагу батьківської
2
та
педагогічної суспільності, діячів науки та культури, представників суспільних організацій.
Презентації досвіду
родинного виховання у засобах масової інформації.
Вечори питань та відповідей проводяться із залученням психологів, юристів,
лікарів та інших спеціалістів, на них запрошуються батьки, враховуючи вікові
особливості дітей (наприклад, батьки першокласників чи хлопчиків-підлітків,
мами учениць 8-9-х класів).
Диспут, дискусія — обмін думками з проблем
виховання — одна з найцікавіших для батьків форм підвищення
педагогічної культури. Вона дозволяє підключити їх до обговорення найважливіших
проблем, сприяє формуванню вміння всебічно
аналізувати факти та явища, спираючись на набутий досвід, стимулює активне
педагогічне мислення. Результати дискусії сприймаються з більшою довірою.
Зустрічі
батьківської громади з адміністрацією школи, вчителями, бажано проводити
щорічно. Педагоги знайомлять батьків з вимогами до
організації роботи по предмету,
вислуховують побажання батьків. В процесі
суспільного обговорення можливе складання програм дій, перспективних планів
сумісної праці. Індивідуальна робота, групові форми взаємодії педагогів та
батьків. Особливо важливою формою є діяльність батьківського комітету.
Батьківський актив — це опора педагогів для успішного розв'язання спільних задач. Батьківський комітет
намагається залучити батьків та дітей до організації класних, шкільних справ,
розв'язанню проблем життя колективу.
Немає коментарів:
Дописати коментар