ПідСУМКОВІ БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ ЗА РІК
«От і стали ми на рік дорослішими»
Форма роботи: усний журнал. Усний журнал — це аркуші ватману,
складені у вигляді великої книжки, зшитої стрічкою. Кожна сторінка — життя
класу за рік.
Ці
батьківські збори проводяться разом з учнями. На ньому робиться підсумок
спільної діяльності дітей, батьків і класного керівника в навчальному році.
Аналіз спільної роботи дає змогу визначити перспективи на майбутнє, створити
гарний оптимістичний настрій.
Будьте светочами себе,
Будьте себе опорой.
Храните истину в себе
Как единственньїй светоч.
Будда
Закінчується
навчальний рік, ми розстаємося зі школою на час канікул. Хочеться, щоб
розставання було приємним і пам'ятним. Яким він був, цей рік, у нашій із Вами
спільній діяльності?
Перегорнімо
разом із дітьми сторінки нашого навчального року.
Сторінка перша, математична. Це повідомлення з уроків природничо-математичного
циклу, фрагменти уроків;
участь
у роботі гуртків, результати олімпіад, у яких брали участь учні класу.
Сторінка друга, філологічна. фрагменти уроків мови і літератури, іноземної мови,
які можна обіграти уривками з творів, хвилинками знавців предмета, висловами на
тему — «Цей предмет у моєму житті» тощо.
Сторінка третя — історико-географічна. Міні-КВК із батьками на тему «Чи знаємо
ми свою Батьківщину?» Батьків і дітей завчасно розподілено на дві команди, які
готують одна одній запитання для історико-географічноі розминки. Час виконання
завдання не більш 10хв.
Сторінка четверта — музична. Вона починається виконанням пісні класу, наприклад,
«Ти да я, да мы с то-бой». Для цієї сторінки заздалегідь
проведеним жеребкуванням діти мають підготувати музичні.сюрпризи в мікрог-рупах
(для батьків або одне для одного за бажанням).
Сторінка п'ята — побажання. Ця сторінка складається з кількох частин
перша — це дописування. Гами почуттів. Що це таке? Це великий аркуш паперу, на
якому фломастером написано такі слова:
любов________________
добро________________
повага________________
радість_______________
задоволення
____________
взаєморозуміння
__________
щирість
_______________
Вдома діти підготували
маленькі записки-побажання педагогам, які викликали в них ці почуття своїм
ставленням до справи, уроку, класу, до конкретної людини. Діти по черзі прикріплюють
до відповідного слова свої записки-побажання зворотнім боком. На лицьовій
стороні аркуша — лише ім'я і по батькові вчителя. Цю Гаму почуттів буде вміщено
у вчительській, і кожен педагог матиме змогу взяти побажання, адресоване лише
йому. Друга частина — це нагородження батьків, які цього року допомагали класу
цікаво і насичено жити.
Це можна зробити у вигляді грамот, вдячних листів,
виробів, зроблених руками дітей, або медалей. [Див. зразок медалі для
батьків у вигляді розкритої дитячої долоні, на якій написано побажання.)
Класний керівник звертає увагу нате, що дорослі, батьки не мають права
випускати зі своєї великої долоні дитячу долоньку, а отже, не мають права
залишати її без підтримки, уваги, любові.
Сторінка шоста — дискусійна. На дошці — запитання:
1. Яким Ви уявляєте наш клас у наступному
році?
2. Що хочете побажати класу, педагогам,
класному керівникові, своїй дитині в майбутньому навчальному році? (На це
запитання батьки відповідають письмово.)
3.
Що Ви хочете побажати собі в новому навчальному році? Чим може допомогти Ваш
класний керівник? (Це запитання для дітей.).
Сторінка сьома — таємнича. Кожен учень
отримує від класного керівника листа, який має прочитати вдома наодинці із
собою. У цьому листі — побажання учневі, пов'язані з його навчанням,
характером, особистісними проявами.
Цей лист має бути в доброзичливим, бажано,
щоб там були чіткі рекомендації учневі з подолання в характері яких-небудь
негативних рис.
Закінчуються збори загальною піснею. Наприклад, «Как здорово, что всемьіздесь
сегодня собрались» (Ю.В-ізбор).
ТЕСТИ
на
пам'ять батькам 1 на допомогу класному керівникові
Чи хочете виростити обдаровану дитину? На
допомогу Вам — поради , Де-віда Льюїса, який узагальнив досвід тисяч родин з
обдарованими дітьми.
• Я відповідаю на всі запитання дитини по
можливості терпляче і чесно. Серйозні запитання і висловлювання дитини я
сприймаю всерйоз.
• У нас удома стоїть вітрина, де дитина
може демонструвати свої роботи. Я не лаю дитину за безлад у кімнаті чи на
столі, якщо це пов'язано з творчим заняттям і роботу ще не закінчено.
• Я виділив дитині кімнату чи спеціальний
куточок винятково для самостійних творчих занять.
• Я висловлюю дитині свою любов до неї
просто так, а не за її досягнення.
• Я надаю дитині можливість виявляти
турботу.
' Я допомагаю дитині планувати і приймати
рішення.
• Я намагаюся показати дитині цікаве.
• Я допомагаю дитині поліпшувати результати
її роботи.
• Я допомагаю дитині нормально спілкуватися
з дітьми і радий бачити їх у себе вдома.
• Я ніколи не говорю дитині, що вона
гірша за інших.
• Я ніколи не караю дитину приниженням.
• Я купую дитині книжки, відповідно до її
інтересів.
• Я привчаю дитину самостійно мислити.
•
Я регулярно читаю дитині.
• Я привчаю дитину до книжки з дитинства.
• Я сприяю розвитку фантазії та уяви
дитини.
•
Я уважно ставлюся до потреб дитини.
• Я знаходжу час, аби щодня побути з
дитиною наодинці.
• Я дозволяю дитині брати участь у
плануванні сімейного бюджету.
• Я ніколи не кепкую з дитини за невміння й
помилки.
• Я хвалю дитину за ініціативу у навчанні.
• Я вчу дитину вільно спілкуватися з
дорослими будь-якого віку.
• Я дозволяю дитині гратися з будь-яким
мотлохом.
•
Я спонукаю дитину вирішувати проблеми самостійно.
• У заняттях дитини я шукає те, що гідне
похвали.
• Не існує тем, яких я зовсім уникаю в
обговоренні з дитиною.
• Я допомагаю дитині бути особистістю.
• Я допомагаю дитині шукати варті уваги
телепрограми.
•
Я розвиваю в дитині позитивне ставлення до своїх здібностей.
• Я ніколи не відвертаюся від невдач
дитини, говорячи: «Я цього не вмію».
• Я заохочую в дитині максимальну
незалежність вщ дорослих.
• Я вірю в здоровий глузд дитини і довіряю
їй.
Якщо Ви згодні з 20% цих порад, то Вам
терміново необхідно обміркувати інші.
Якщо поради Вас влаштовують і відповідають Вашій
програмі виховання на 50%, — все гаразд і Ви маєте шанси.
Якщо Ви виконуєте ці поради на 90%, —дайте більше волі
дитині і собі.
На
якій основі налаштовуються стосунки батька 1 матері до дитини?
Якщо Ви згодні з наведеними нижче твердженнями,
запишіть собі 1 бал, якщо ні — 0 балів.
• Іноді бере жаль, що дитина виросте і
стане дорослою.
• Якщо дитина говорить неправду, то вона
швидше за все не бреше, а фантазує.
• Сучасні шкільні програми надто складні.
• Мати повинна служити емоційним
посередником між дитиною і батьком, тому що останні переважно більш суворі.
• Якщо дитина зайнята корисною справою, але
в неї нічого не виходить, треба похвалити П за зусилля.
• Наївна безпосередність—це радше
достоїнство дитячого віку, аніж недолік.
• Якщо дитина не засинає в темряві, їй
потрібна настільна лампа.
• Багато дитячих витівок пояснюються
поганим впливом однолітків.
• Кожна дитина має чесноти, які набагато
важливіші за недоліки.
• Дитина могла б досягти великих успіхів,
якби вчителі ставилися до неї доброзичливо.
•
Коли батько і матір розходяться в оцінці поведінки дитини, перевагу слід
віддати думці матері, оскільки жінки — природжені вихователі.
• У дитинстві всім необхідні заняття
спортом.
• За сімейним столом найкращі шматочки
треба віддавати дітям.
• Дитяча неслухняність часто виникає від
того, що батьки вимагають від дитини занадто багато.
• Ставши дорослою, дитина неминуче
зіштовхнеться з труднощами
Підсумки:
15-20
балів
Батько:
Ви недооцінюєте роль чоловіка у вихованні. Ваша вимогливість до дитини
продиктована вашим настроєм, а не поведінкою дитини.
Мати:
Ви дуже любите дитину, але забуваєте про те, що дитина виросте і | повинна буде
вирішувати свої проблеми самостійно.
8—11 балів
Батько: Ви ухиляєтеся від виховання дитини.
Мати: Дитина потребує більше вашої емоційної участі в її
житті.
Менш 8 балів
Батько: Не судіть занадто суворо свою дитину.
Мати: Ваша дитина потребує більше доброти
і схвалення.
Немає коментарів:
Дописати коментар