неділя, 22 березня 2020 р.


ТРЕНІНГ ДЛЯ БАТЬКІВ «ШКІЛЬНИЙ ДЕНЬ ПЕРШОКЛАСНИКА»

Мета: ознайомити учасників тренінгу з основними положеннями Концепції НУШ; висвітлити особливості організації освітнього середовища, орі­єнтованого на дитину; познайомити батьків для подальшої співпраці; створити позитивну атмосферу в батьківському колективі.

1.      Вступна частина
-          Шановні батьки! Ви разом із нашими дітьми стали першокласниками. Давайте пригадаємо своє шкільне життя і допоможемо нашим першокласникам подолати труднощі шкільного життя.

2. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Знайомство. Привітання
Мета: познайомити учасників; сприяти згуртованості групи та створенню комфортної атмосфери для успішної роботи.
Обладнання: смайлики, фломастери.
Час виконання: 5 хв.
Інструкція. На столі ви маєте смайлики -усмішки. Напишіть на ньому своє ім’я. Підніміть смайлик, якщо твердження стосується вас, якщо:
*      маєте доньку;
*      маєте сина;
*      вашій дитині шість років;
*      вашій дитині сім років;
*      ваша дитина готова до школи;
*      ваша дитина вихована;
*      ваша дитина вміє слухати, чути;
*      ваша дитина товариська.



ВПРАВА «ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ»

Мета: показати відмінне ставлення батьків на зміни в освіті.
Обладнання: різнокольорові стікери, лінія ставлень.
Час виконання: 5 хв.
Інструкція. Шановні батьки! Я впевнено, що в кожній родині активно обговорюються зміни, які відбуваються за НУШ. У кожного з Вас є своє бачення з цієї проблеми, кожен має свою точку зору. Ви маєте стікери «підручник». Напишіть на ньому своє ім’я та висловіть за їхньою допомогою своє ставлення щодо змін в освіті, зокрема — до Нової української школи на лінії ставлень. Максимальний бал — 5.
— Ми бачимо, що ставлення до змін в освіті неоднозначне. І це нормально, адже все невідоме — лячне. Мета нашого тренінгу сьо­годні: допомогти вам, батькам, зрозуміти та осмислити очікувані зміни. Отже, пропоную вам прожити один день із життя першоклас­ника.

 
ВПРАВА «ДЕРЕВО ЗМІН, ВРАЖЕНЬ»
Мета: ознайомити  з основними положеннями Концепції Нової української школи.
Обладнання: відео про Нову українську школу, яблука червоного, зеленого кольорів для  дерева змін.
Час виконання:10 хв (4 хв — перегляд відео, 6 хв — створення «дерева змін»).
Інструкція. Однією зі складових ранкової зустрічі, що проводити­меться щодня з учнями, є обмін інформацією. Пропоную вам відео, що допоможе порівняти традиційне навчання та навчання у НУШ.
На червоних яблуках напишіть корисне, позитивне враження щодо змін у НУШ, а на яблуках зеленого кольору – негативне. Обміняйтесь враженнями, розмістивши яблука на дереві змін, вражень.

ТЕСТУВАННЯ

Мета: самодіагностика батьків щодо емоційної готовності стати батьками першокласників.
Обладнання: тести.
Час виконання: 6 хв (4 хв — виконання тесту, 2 хв — самоаналіз тесту).
Інструкція. Ще однією складовою ранкової зустрічі є щоденні но­вини. Новина на сьогодні: ви стали першокласниками. Чи готові ви стати батьками першокласника? Питання — в емоційній готовності.
Перед вами — 10 запитань. Пропоную закреслити лише ті номери запитань, на які ви даєте позитивну відповідь.
ТЕСТ
    1. Мені здається, що моя дитина вчитиметься найгірше.
    2. Я вважаю, що моя дитина часто кривдитиме інших дітей.
            3. На мою думку, чотири уроки — непосильне навантаження для маленької дитини.
4. Важко бути впевненим у тому, що вчителі молодших класів доб-ре розуміють дітей.
5. Важко уявити, що першокласник може швидко навчитися пи­сати, лічити і читати.
6. Моя дитина губиться, коли до неї звертається незнайома до­росла дитина.
7. Початкова школа, на мою думку, неспроможна чого-небудь на­вчити дитину.
8. Я турбуюся, що однокласники дражнитимуть мою дитину.
9. Мій малюк, на мою думку, значно слабший за своїх однолітків.
10. Уважаю, що вчителька не має можливості оцінювати успіхи кож­ної дитини.
— Скільки у вас закреслених цифр?
            Якщо кількість закреслених відповідей 4 або менше, то у вас є всі підстави оптимістично зустріти перше вересня, ви готові бути батьками першокласника.
            Якщо кількість закреслених цифр 5–8, то вам бажано краще підготуватися до можливих труднощів.
            Якщо кількість закреслених цифр 8–10, замисліться над своїми відповідями ще раз, можливо, вам варто порадитися з психоло­гом. Для цього ще маєте час.
— Отже, ви мали змогу відчути та зрозуміти свій психологічний стан на порозі нового періоду життя вашої дитини. Уявіть, наскільки вищим є цей поріг хвилювання та тривожності у шестирічної дитини. Адже для неї змінюється все: новий колектив, нові стіни, нове ото­чення. Ви маєте підтримати та заспокоїти її у цей складний період, любити, цінувати та поважати свою дитину такою, яка вона є, адже вона — особистість. І я пропоную вам це довести.

КОЛЕКТИВНО-ТВОРЧА РОБОТА

Мета: створити модель щасливої, на думку батьків, дитини.
Обладнання: мелодія для релаксації, стікери, фломастери.
Час виконання: 12 хв (4 хв — створення «асоціативного куща»; 5 хв — складання зв’язної розповіді; 3 хв — презентація робіт груп).
Інструкція. Розгляньмо останню складову ранкової зустрічі — групове заняття. Пропоную вам заплющити очі (лунає мелодія для релаксації), пригадати свою дитину. Які слова спадають вам на думку, коли ви уявляєте доньку чи сина?
Складання «асоціативного куща» до слова ДИТИНА.
— Перед вами — стікер певного кольору. Запишіть слова, що спали вам на думку під час релаксаційної паузи.
— Об’єднайтеся в групи за кольором стікера та прикріпіть його навколо слова ДИТИНА. Скласти коротку розповідь про щасливу дитину.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. Рефлексія.

Мета: підбити підсумки тренінгу.
Час виконання: 3 хв.
— Шановні батьки! Отже, ми стоїмо на порозі шкільного життя. Дозвольте завершити нашу зустріч приємними побажаннями одне одному на цьому шляху, записавши їх на крилах «літачків щастя».

Немає коментарів:

Дописати коментар