неділя, 22 березня 2020 р.

ПідСУМКОВІ БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ ЗА РІК «От і стали ми на рік дорослішими»


ПідСУМКОВІ БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ ЗА РІК

«От і стали ми на рік дорослішими»
Форма роботи: усний журнал. Усний журнал — це аркуші ватману, складені у вигляді великої книжки, зшитої стрічкою. Кожна сторінка — життя класу за рік.
Ці батьківські збори проводяться разом з учнями. На ньому робиться підсумок спільної діяльності дітей, батьків і класного керівника в навчальному році. Аналіз спільної роботи дає змогу визначити перспективи на майбутнє, створити гарний оптимістичний настрій.
Будьте светочами себе,
Будьте себе опорой.
Храните истину в себе
Как единственньїй светоч.
Будда

Закінчується навчальний рік, ми розстаємося зі школою на час канікул. Хочеться, щоб розставання було приємним і пам'ятним. Яким він був, цей рік, у нашій із Вами спільній діяльності?
Перегорнімо разом із дітьми сторінки нашого навчального року.
Сторінка перша, математична. Це повідомлення з уроків природничо-математичного циклу, фрагменти уроків;
участь у роботі гуртків, результати олімпіад, у яких брали участь учні класу.
Сторінка друга, філологічна. фрагменти уроків мови і літератури, іноземної мови, які можна обіграти уривками з творів, хвилинками знавців предмета, висловами на тему — «Цей предмет у моєму житті» тощо.
Сторінка третя — історико-географічна. Міні-КВК із батьками на тему «Чи знаємо ми свою Батьківщину?» Батьків і дітей завчасно розподілено на дві команди, які готують одна одній запитання для історико-географічноі розминки. Час виконання завдання не більш 10хв.
Сторінка четверта — музична. Вона починається виконанням пісні класу, наприклад, «Ти да я, да мы с то-бой». Для цієї сторінки заздалегідь проведеним жеребкуванням діти мають підготувати музичні.сюрпризи в мікрог-рупах (для батьків або одне для одного за бажанням).
Сторінка п'ята — побажання. Ця сторінка складається з кількох частин перша — це дописування. Гами почуттів. Що це таке? Це великий аркуш паперу, на якому фломастером написано такі слова:
любов________________
добро________________
повага________________
радість_______________
задоволення ____________
взаєморозуміння __________
щирість _______________
Вдома діти підготували маленькі записки-побажання педагогам, які викликали в них ці почуття своїм ставленням до справи, уроку, класу, до конкретної людини. Діти по черзі прикріплюють до відповідного слова свої записки-побажання зворотнім боком. На лицьовій стороні аркуша — лише ім'я і по батькові вчителя. Цю Гаму почуттів буде вміщено у вчительській, і кожен педагог матиме змогу взяти побажання, адресоване лише йому. Друга частина — це нагородження батьків, які цього року допомагали класу цікаво і насичено жити.
Це можна зробити у вигляді грамот, вдячних листів, виробів, зроблених руками дітей, або медалей. [Див. зразок медалі для батьків у вигляді розкритої дитячої долоні, на якій написано побажання.) Класний керівник звертає увагу нате, що дорослі, батьки не мають права випускати зі своєї великої долоні дитячу долоньку, а отже, не мають права залишати її без підтримки, уваги, лю­бові.
Сторінка шоста — дискусійна. На дошці — запитання:
1. Яким Ви уявляєте наш клас у наступному році?
2. Що хочете побажати класу, педагогам, класному керівникові, своїй дитині в майбутньому навчальному році? (На це запитання батьки відповідають письмово.)
3. Що Ви хочете побажати собі в новому навчальному році? Чим може допомогти Ваш класний керівник? (Це запитання для дітей.).
Сторінка сьома — таємнича. Кожен учень отримує від класного керівника листа, який має прочитати вдома наодинці із собою. У цьому листі — побажання учневі, пов'язані з його навчанням, характером, особистісними проявами.
Цей лист має бути в доброзичливим, бажано, щоб там були чіткі рекомендації учневі з подолання в характері яких-небудь негативних рис.
Закінчуються збори загальною піснею. Наприклад, «Как здорово, что всемьіздесь сегодня собрались» (Ю.В-ізбор).

ТЕСТИ

на пам'ять батькам 1 на допомогу класному керівникові
Чи хочете виростити обдаровану дитину? На допомогу Вам — поради , Де-віда Льюїса, який узагальнив досвід тисяч родин з обдарованими дітьми.
Я відповідаю на всі запитання дитини по можливості терпляче і чесно. Серйозні запитання і висловлювання дитини я сприймаю всерйоз.
У нас удома стоїть вітрина, де дитина може демонструвати свої роботи. Я не лаю дитину за безлад у кімнаті чи на столі, якщо це пов'язано з творчим заняттям і роботу ще не закінчено.
Я виділив дитині кімнату чи спеціальний куточок винятково для самостійних творчих занять.
Я висловлюю дитині свою любов до неї просто так, а не за її досягнення.
Я надаю дитині можливість виявляти турботу.
' Я допомагаю дитині планувати і приймати рішення.
Я намагаюся показати дитині цікаве.
Я допомагаю дитині поліпшувати результати її роботи.
Я допомагаю дитині нормально спілкуватися з дітьми і радий бачити їх у себе вдома.
Я ніколи не говорю дитині, що вона гірша за інших.
Я ніколи не караю дитину приниженням.
Я купую дитині книжки, відповідно до її інтересів.
Я привчаю дитину самостійно мислити.
Я регулярно читаю дитині.
Я привчаю дитину до книжки з дитинства.
Я сприяю розвитку фантазії та уяви дитини.
Я уважно ставлюся до потреб дитини.
Я знаходжу час, аби щодня побути з дитиною наодинці.
Я дозволяю дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету.
Я ніколи не кепкую з дитини за невміння й помилки.
Я хвалю дитину за ініціативу у навчанні.
Я вчу дитину вільно спілкуватися з дорослими будь-якого віку.
Я дозволяю дитині гратися з будь-яким мотлохом.
Я спонукаю дитину вирішувати проблеми самостійно.
У заняттях дитини я шукає те, що гідне похвали.
Не існує тем, яких я зовсім уникаю в обговоренні з дитиною.
Я допомагаю дитині бути особистістю.
Я допомагаю дитині шукати варті уваги телепрограми.
Я розвиваю в дитині позитивне ставлення до своїх здібностей.
Я ніколи не відвертаюся від невдач дитини, говорячи: «Я цього не вмію».
Я заохочую в дитині максимальну незалежність вщ дорослих.
Я вірю в здоровий глузд дитини і довіряю їй.
Якщо Ви згодні з 20% цих порад, то Вам терміново необхідно обміркувати інші.
Якщо поради Вас влаштовують і відповідають Вашій програмі виховання на 50%, — все гаразд і Ви маєте шанси.
Якщо Ви виконуєте ці поради на 90%, —дайте більше волі дитині і собі.
На якій основі налаштовуються стосунки батька 1 матері до дитини?
Якщо Ви згодні з наведеними нижче твердженнями, запишіть собі 1 бал, якщо ні — 0 балів.
Іноді бере жаль, що дитина виросте і стане дорослою.
Якщо дитина говорить неправду, то вона швидше за все не бреше, а фантазує.
Сучасні шкільні програми надто складні.
Мати повинна служити емоційним посередником між дитиною і батьком, тому що останні переважно більш суворі.
Якщо дитина зайнята корисною справою, але в неї нічого не виходить, треба похвалити П за зусилля.
Наївна безпосередність—це радше достоїнство дитячого віку, аніж недолік.
Якщо дитина не засинає в темряві, їй потрібна настільна лампа.
Багато дитячих витівок пояснюються поганим впливом однолітків.
Кожна дитина має чесноти, які набагато важливіші за недоліки.
Дитина могла б досягти великих успіхів, якби вчителі ставилися до неї доброзичливо.
Коли батько і матір розходяться в оцінці поведінки дитини, перевагу слід віддати думці матері, оскільки жінки — природжені вихователі.
У дитинстві всім необхідні заняття спортом.
За сімейним столом найкращі шматочки треба віддавати дітям.
Дитяча неслухняність часто виникає від того, що батьки вимагають від дитини занадто багато.
Ставши дорослою, дитина неминуче зіштовхнеться з труднощами
Підсумки:
15-20 балів
Батько: Ви недооцінюєте роль чоловіка у вихованні. Ваша вимогливість до дитини продиктована вашим настроєм, а не поведінкою дитини.
Мати: Ви дуже любите дитину, але забуваєте про те, що дитина виросте і | повинна буде вирішувати свої проблеми самостійно.
8—11 балів
Батько: Ви ухиляєтеся від вихован­ня дитини.
Мати: Дитина потребує більше вашої емоційної участі в її житті.
Менш 8 балів
Батько: Не судіть занадто суворо свою дитину.
Мати: Ваша дитина потребує більше доброти і схвалення.

Немає коментарів:

Дописати коментар