неділя, 22 березня 2020 р.

ФОРМА БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ «Закони життя родини, закони життя класу»


ФОРМА БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ «Закони життя родини, закони життя класу»
Нова зустріч і нова тема нашої розмови. Нам хочеться розпочати її уривком з твору великого драматурга Давньої Греції Софокла. Тематика його творів актуальна і сьогодні.

Ты прав, мой милый. Предотцовской волей  Все остальное отступить должно. Затем й молим мьі богов о детях, Чюб супостатов наших отражали Й другу честь умели воздавать. А в детях, если не нашел опори — Что скажем мы о нем?
Не ясно ль всем, Что для себя он лишь
причину создал Й смех злорадний
для врагов своих? Софокл. Антігона.
Усі Ви маєте різну освіту, різні характери, різні погляди на життя, різні долі, але є одне, що об'єднує Вас — це ваші дгги, хлопчики і дівчатка, які можуть приносити горе або радість.
Як і що потрібно зробити, щоб Ваша дитина приносила лише щастя, щоб одного дня можна було сказати собі:
«Життя відбулося!»
Сьогодні ми спробуємо збагнути формулу батьківської педагогіки. Нехай кожен із батьків візьме аркуш, який лежить перед ним на парті, і розгляне його: з одного боку він чистий, а на другому — вміщено текст. Це — розповідь про те, що педагог виявив у Вашій дитині за певний час, на що хоче звернути Вашу увагу. Ми ніколи не будемо вголос аналізувати проблеми, невдачі, прикрі ситуації дітей. Вони залишаться для індивідуального спілкування з класним керівником. Це стане нашим з Вами законом спілкування, нашою традицією батьківських зборів.
(Батьки читають і аналізують, міркують про те, чи потрібна індивідуальна зустріч з класним керівником.)
Татусі! Матусі! Перед вами зашифрована формула законів виховання дитини в родині. Розшифруйте її.
Формула родини = 1/єдність вимог +2/знач похв.. +3/тр. Участь+4/розподіл благ/1234= дитина
П'ятихвилинна музична пауза, поки батьки виконують завдання.
Запитання батькам: «Які ви отримали результати? Які закони родини тут зашифровано?» Учитель пояснює закони — складові формули родини.
1-й закон. Закон єдності вимог батька і матері, запропонованих дитині.
2-й закон. Закон значимості похвали для дитини.
3-й закон. Закон посильної праці кожного члена родини в житті всієї родини.
4-й закон. Закон розподілу матеріальних і моральних благ між дорослими 1 дітьми.
Якщо в родині дотримуються цих законів, якщо батько і матір оптимісти й друзі своєї дитини,—вона вщбудеться як людина, як особистість.
Наступний урок у розкладі батьків -діагностика. Минулого тижня в класі відбулася презентація візиток. Зразок такої візитки висить на дошці. Перед кожним з Вас лежить чиста візитка. Вам потрібно її заповнити замість Вашого сина чи дочки. Виконайте, будь ласка, це завдання. Тривалість роботи — 10 хвилин. Коли Ви впораєтеся з першою, робіть наступну. Порівняєте Вашу візит­ку з тією, котру заповнила Ваша дити­на. Зробіть висновки.
Кожен із Вас отримує в подарунок закони життя в родині. Обговоріть іх вдома, в колі сім'ї. Зробіть серйозний висновок з проблеми: наскільки добре Ви знаєте свою дитину.
Орієнтовний план проведення батьківських зборів
«Психологічний  розвиток підлітків ((перехідним вік)»
Структура особистості підлітка... Уній нема нічого сталого,
остаточного й нерухомого. Усе в ній —
зміна, все тече. Л.С.Виготський
Запитання для обговорення
1. Виступ психолога:
а) важкий вік;
б) фізичний стан учнів;
в) психіка підлітка;
г) якими бачать себе підлітки. 2. Виступ класного керівника.
1. Епіграф до зборів — вислів Л.Виготського, одного з провідних психо­логів XX сторіччя, якого називають Моцартом у психології, напрочуд влучний. Розвиток підлітка — це початок пошуку себе, свого унікального «я». Це шлях становлення індивідуальності. Як часто батьки роблять перші помилки у вихованні своїх дітей, говорячи дитині: «Не вирізняйся, будь такою (чи таким), як усі». У психології цей період називають періодом «бродіння» психіки, за ним настає період упевненості й рівноваги.
Цей період майже завжди відбувається болісно, це час проблем між дітьми і батьками. Більшість вважає, що завдан­ням батьків у цей період— стримування статевого інстинкту в дитини. Ця думка хибна і призводить до нових проблем.
Що ж є найголовнішим для дитини в цей період? Який логічний зв'язок ми мусимо зберегти?
Любов — довіра — розуміння — підтримка (слова на дошці).
любов +
довіра + +
розуміння + + +
підтримка + + + +
Як завважив гуморист, з кожним по­колінням діти стають все гіршими, а батьки — все кращими, отож, найбільш погані діти — це найкращі батьки.
2. Фізичне здоров'я дитини — основа її успіхів у навчанні. Темпи фізичного здоров'я і статевого дозрівання дітей різні, вони істотно впливають на особистісний розвиток дитини. У разі статевого дозрівання в 12 років — процес дозрівання триває 2 роки; відповідно у 13-13,5 — 3—3,5 роки; у 15 — 5-6 років. Ці відмінності у темпах дозрівання — причина багатьох негараздів і переживань. (Роль чоловіка в родині). Акселерація і ретардація (останні 60— 80 років).
Акселерати — лідери в класах. До ЗО років — це міцні й соціальне пристосовані, але залежні від думки навколишніх, пересічні люди.
Ретарданти у дитинстві вразливі, зухвалі, прагнуть привернути увагу, відлюдкуваті, легко підкоряються, але до 30 років мають міцну душевну основу і високі принципи.
За що бореться дитина?
За те, щоб перестати бути дитиною.
За припинення зазіхань на її фізичну сутність, недоторканність.
Вона шукає серед однолітків взірців для наслідування.
Висловлює протест проти зауважень, обговорень, особливо іронічних, із приводу її фізичної дорослості.
У чому виявляється підвищений рівень тривожності (докладніше)?
Яких правил мають дотримуватися батьки?
1. Допомогти дитині знайти компроміс душі і тіла.
2. Усі зауваження робити в доброзичливому, спокійному тоні, без навішування ярликів.
3. Докладно ознайомити дитину з будовою і функціями організму.
4. Варто пам'ятати, що поки розвивається тіло дитини, хворіє і очікує допомоги П душа.

 

ПСИХОЛОГІЧНА РОЗМИНКА

Аналіз педагогічних ситуацій
1. Дівчинка не хоче прибирати свою кімнату.
2. Хлопчик не стежить за собою тощо.
Як вирішити проблему? Обговорення проблеми разом з батьками.
Психіку підлітків іноді називають періодом «гормональних витівок». Пошук і становлення свого «я» — це вивільнення від впливу дорослих і спілкування з однолітками. У родинах, де панує поважне ставлення до всіх і кожного, де кожен має право голосу, де всі мають права | і обов'язки, процес дорослішання відбувається не так болісно, майже без конфліктів.
Що повинні зробити батьки, щоб зберегти любов своїх дітей? Ці правила (на окремому аркуші паперу) пропонують батькам для ознайомлення.
1. У самостійності дитини не слід вбачати загрозу втратити Ті.
2. Пам'ятайте, що дитині потрібна не стільки самостійність, скільки право на неї.
3. Хочете, аби дитина зробила те, що Вам потрібно, зробіть так, щоб вона сама цього захотіла.
4. Не перевантажуйте дитину опікою і контролем.
5. Не створюйте «революційну ситуацію», а якщо створили, вирішіть її мирним шляхом.
6. Не забувайте вислів Й.Ґете: «У підлітковому віці більшість людських чеснот виглядають як дивакуваті і негідні вчинки».
У переживаннях підлітків неабияке місце займають дружба і закоханість. Дівчата частіше за хлопців хочуть мати друга і майже завжди цього домагаються. Дівчата потребують взаєморозуміння, співчуття, звільнення від самоти, хлопці — взаємодопомоги, розуміння.
У 4—7% випадків перша любов завершується шлюбом. Чому виникає закоханість, ця найглибша потреба в інди­відуальних довірчих стосунках? Відмовити і позбавити — це означає зробити нещасливим. Погано говорити про предмет закоханості—означає розладнати стосунки. Любов і сексуальність у розумінні підлітка—поняття протилежні. Наша оцінка — з позиції дорослої лю­дини.
1. Цю проблему за допомогою повчань вирішити не можна!
2. Вирішення проблеми стосунків чоловіка і жінки через призму взаємин удома.
Наприкінці зборів батькам дарують цей вірш на пам'ять.
Чем проповедь выслушивать, Мне лучше бы взглянуть. И лучше проводить меня, Чем указать мне путь. Глаза умнее слуха, Поймут все без труда-Слова порой запутаны Пример же — никогда. Тот лучший проповедник — Кто веру в жизнь провел. Добро увидеть в действии — Вот лучшая из школ. И если все мне показать — Я выучу урок.
Понятней мне движенье рук, Чем быстрых слов поток. Должно быть, можно верить И мыслям, и словам, Но я уж лучше погляжу, Что делаешь ты сам. Вдруг я неправильно пойму Твой правильный совет. Зато пойму, как ты живешь, По правде или нет.

Немає коментарів:

Дописати коментар